• خانه 
  • تماس  
  • ورود 

معنای رضا به قضای الهی

08 اردیبهشت 1391 توسط جانقلیان


اینجاست که معنای مصلحت و رضا به قضای الهی روشن می شود .اگر حادثه ای پیش بیاید و خدای متعال جلوی این حادثه را نگیرد که معنای جلوی حادثه را نگرفتن این است که به اذن اوست و اگر مصلحت اقتضا می کرد جلوی حادثه را می گرفت معلوم می شود که مصلحت کلی اقتضا نمی کرده است که خداوند جلوی آن را بگیرد .اگر انسان ایمان به این حقیقت داشته باشد به دنبالش خلق توحیدی پیدا می شود ، یعنی بعد از آن که حادثه ای واقع شد در انسان حالت رضا پیدا می شود می گوید لابد مصلحت بوده است اگر مصلحت نبود خدای متعال جلوی آن را می گرفت . حال که خدا جلوی این حادثه را نگرفته است پس مصلحتی هست ولو این که من آن مصلحت را ندانم .

 

منبع :آشنایی با قرآن (7) از شهید مطهری

مطلب قبلی
مطلب بعدی
 نظر دهید »

موضوعات: آشنایی باقرآن لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...

فید نظر برای این مطلب

حوزه و تبلیغ در فضای وب

كد تقويم

قالب وبلاگ

پیچک

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع
  • نیایش
  • آشنایی باقرآن
  • دل نوشته
  • حکمت های امیرالمؤمنین(ع)
  • دعوت
  • درمحضراستاد
  • بهشت خانواده
  • تربیت دینی فرزندان
  • آئین تندرستی
  • شادابی پوست
  • مناسبت ها
  • سوال شما پاسخ ما
  • داروخانه معنوی
  • سفره ایرانی
  • دانـش و فنـاوری
  • نرم افزار های مذهبی موبایل
  • نرم افزار های مذهبی رایانه
  • معرفی سایت های کاربردی
  • معرفی کتاب
  • کارگاه فرقه شناسی
  • کارگاه سیاسی
  • دین شناسی
  • مدیریت اسلامی
  • کاغذ دیواری
  • حماسه عاشورا

آرشیوها

  • مهر 1396 (3)
  • فروردین 1394 (1)
  • آذر 1393 (6)
  • فروردین 1393 (8)
  • بهمن 1392 (1)
  • مرداد 1392 (3)
  • تیر 1392 (1)
  • اردیبهشت 1392 (11)
  • فروردین 1392 (11)
  • اسفند 1391 (10)
  • بهمن 1391 (11)
  • دی 1391 (4)
  • بیشتر...

خبرنامه

  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس