ادامه مراحل تربيت ديني
2-2-1) تأثير غذاي حلال و حرام بر جنين
لقمه ي نا پاک و حرام ،در گوشت و خون والدين نفوذ کرده و از طريق آميزش به جنين انتقال يافته و يک موجود مبتلا به ويروس و يک جنين مبتلا به امراض و نا پاکي شکل مي گيرد که پالايش وتهذيب و تزکي? او پس از تولد بسيار مشکل است.ناگفته نماند پدر نقش اول را ايفا مي کند . پدر هر چه پرهيزگارتر ،فرزند شايسته تر ،سالم تر،صالح تر ،مطمئن تر و بهتر و در مرحله دوم اين مادر است که بايد مراقبت هاي ويژه از جنين داشته باشد.
غذاي حلال و حرام در واقع انعقاد نطفه ،تأثير عجيبي بر روي سعادت و شقاوت کودک دارد. در رابطه با حضرت زهرا (سلام الله عليها) زمانيکه بنا شد نور حضرت زهرا(سلام الله عليها) به حضرت خديجه (سلام الله عليها)منتقل شود . خداوند تبارک و تعالي به حضرت محمد (صلي الله عليه و آله و سلّم) دستور دادند که از مردم کناره گيري کند، پيامبر نيز 40شبانه روز به کوه حرا رفتند . حضرت خديجه نيز با کناره گيري از مردم در خانه به عبادت پرداختند .و در طول اين مدت کسي را به خانه راه ندادند . چهل شبانه روز تمام شد جبرئيل آمد و به پيامبر امر کردند که به خانه برو . پيامبر نيز به خانه رفتند جبرئيل برايشان غذاي بهشتي آورد و دستور داد احدي جز رسول خدا و خديجه آن غذا را نخورند و بعد دستور داده شد که نور زهرا (سلام الله عليها)به خديجه منتقل شود .
خديجه (سلام الله عليها )مي گويد :پيامبر از رختخواب من بيرون رفت و من نور حضرت زهرا (سلام الله عليها) را در خود احساس کردم . ازاين جمله ي تاريخي استفاده مي کنيم که غذاي حلال و حرام تأثير فوق العاده اي دارد . اگر غذايي حرام باشد بچّه ،بيچاره مي شود . اگر غذا شبه ناک باشد خطر ناک است اما شبهه ي اين غذا را مي شود با بسم الله و دعا و راز و نياز رفع کرد. اما غذاي حرام را هيچ کاري نمي شود کرد و واي بر آن بچّه اي که از غذاي حرام نطفه او منعقد شود.
يکي از آثار مهم غذاي حرام قساوت است قساوتي که در قرآن مي فرمايد :
« فَوَيْلٌ لِّلْقَاسِيَةِ قُلُوبُهُم مِّن ذِكْرِ اللَّهِ ؛ واي بر دلي که سياه باشد » .
حتّي در روايات مي خوانيم که رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلّم)فرمود :
«لرد المؤمن حَراماً يَعدلُ عِندالله سَبعينَ حَجَه مَبرورَه ؛مؤمن حرام را رد کند و خود را به خوردن مال حرام آلوده نسازد اين کار معادل حج مقبول است» .
زيرا بواسطه ي يک لقم? حرام ممکن است انسان شريک شيطان شود و بچّه را آلوده کند و ديگر بچّه رستگار نشود.
سيد مجتبي موسوي زنجانرودي ، تربيت مذهبي کودک ، ص 37.
. حسين مظاهري ،تربيت فرزند از نظر اسلام، ص95
. سوره زمر،آ يه 22.
. حسين نوري طبرسي،مستدرک الوسايل ،ج 2،ص 302.
. حسين مظاهري ،تربيت فرزند از نظر اسلام ، ص 95